Dobrze przeprowadzona inwentaryzacja, jak każdy projekt, angażuje grupę ludzi o zróżnicowanej wiedzy i zakresie odpowiedzialności. Istotnym elementem ich pracy jest dostosowanie się do szczególnych oczekiwań i wymagań Klienta, ponieważ każdy spis, mimo pozornej powtarzalności działań, jest unikalny, tak jak unikalne są potrzeby firm, które ten spis zlecają.
Praca bez planu to praca bez głowy , w dodatku często wykonywana podwójnie. Dlatego, aby usprawnić prace, dla każdej przeprowadzanej przez nas inwentaryzacji opracowujemy Plan Projektu.
Co zawiera plan projektu?
W odróżnieniu od umowy, której zapisy są czasami zbyt ogólne (np. te dotyczące zakresu prac i uprawnień zespołów spisowych), a czasami przeznaczone tylko dla określonych osób (np. warunki finansowe), Plan Projektu jest dokumentem, który może zawierać:
– zakres prac – powinien być opisany tak szczegółowo, aby Wszyscy zaangażowani w realizację projektu wiedzieli, co kto będzie robił. Tu znajdzie się miejsce na wszelkie szczególne wymagania dotyczące spisywanych środków
– harmonogram czasowy – przydatny zarówno do informowania zespołów jak i do bieżącego zarządzania postępem prac
– wzory dokumentów, którymi posługujemy się w trakcie realizacji całego projektu
Plan projektu nie tylko dla zespołów spisowych
Ponieważ Plan Projektu zawiera informacje dotyczące współpracy miedzy JKF a firmą zlecającą spis, jest przydatny nie tylko zespołowi projektowemu JKF, ale także pracownikom Klienta. Dzięki temu wiedzą oni np. kiedy zespół spisowy będzie pracował w ich dziale, jak będzie przebiegać spis, w czym mogą pomóc podczas spisu lub jakiego zaangażowania w inwentaryzację oczekuje od nich pracodawca. Czasami Plan Projektu daje także możliwości wyjaśnienia wątpliwości powstałych w trakcie prac.
Interesujące? Zapytaj naszych ekspertów o rozwiązanie dla swojej firmy.