Jeśli myślą Państwo o zleceniu inwentaryzacji np. środków trwałych (m.in. budynków, komputerów, mebli), warto również przygotować do tego swój zespół, tak, aby prace przebiegły sprawnie i w jak najmniejszym stopniu wpłynęły na realizację podstawowych zadań firmy. Co może się przydać?
Odpowiedzi na pytania dotyczące majątku
Aby dobrze zaplanować inwentaryzację, warto odpowiedzieć na kilka pytań np. W ilu miejscach działa firma? Jak duże są to biura/sklepy/magazyny/zakłady produkcyjne? Ile szacunkowo środków/towarów jest w każdym z nich? Jak są rozmieszczone, czy znajdują się w jednym mieście, województwie, a może w całym kraju? Jak obecnie są zewidencjonowane, czy są oznaczone numerami inwentarzowymi i w jaki sposób?
Na podstawie tych informacji oraz Państwa wymagań dotyczących spisu opracowujemy Plan Projektu, który szczegółowo określa zakres i harmonogram działań oraz wzory dokumentów, którymi posługujemy się podczas inwentaryzacji.
Przegląd ewidencji
Jeśli firma posługuje się elektroniczną ewidencją środków trwałych/towarów, zapoznanie się z nią przed spisem bardzo ułatwia dalszą pracę.
Współpraca
Bez fachowej wiedzy pracowników działów administracji i księgowości prawidłowa i kompletna inwentaryzacja nie byłaby możliwa. Dlatego niezbędne jest wskazanie pracowników, z którymi następnie współpracujemy podczas spisu oraz rozliczenia księgowego.
Instrukcja inwentaryzacji – to dokument przygotowywany dla pracowników firmy zlecającej inwentaryzację. Zawiera w skrócie wszystkie niezbędne informacje dotyczące celu i sposobu przeprowadzenie spisu, szczegółowy harmonogram oraz instrukcje dotyczące współpracy z zespołami spisowymi. Dzięki temu oraz przyjętym przez nas zasadom działania spis przebiega sprawnie.
Więcej na temat inwentaryzacji wiedzą nasi specjaliści, którzy z przyjemnością odpowiedzą na Państwa pytania.